۱۳۸۷ مهر ۴, پنجشنبه

کانون زنان ایران

تغییر برای برابری:
صبح امروز بازدید کنندگان سایت کانون زنان ایرانی به جای دیدن صفحه اول این سایت، با فیلم کوتاهی به زبان عربی و پیامی به زبان انگلیسی در زیر آن مواجه شدند.
بر اساس این پیام گروهی که خود را هکرهای شیعه عنوان کرده اند مسئولیت این اقدام را برعهده گرفته‌اند.
ژیلا بنی یعقوب سردبیر سایت کانون زنان ایرانی در این رابطه به تغییر برای برابری می گوید: "ساعت نه‌و‌نیم صبح درپی تماس دوستانم در خارج از کشور باخبر شدم که ظاهرا سایت از ساعت 3 صبح به وقت ایران هک شده است."
بنی‌یعقوب ضمن این که این عمل را مصداقی از توهین به آزادی بیان مي‌داند در ادامه می‌گوید: "البته این برخورد برای ما چندان تعجب‌بر‌انگیز نبود. این بار سوم است که سایت کانون زنان ایرانی هک می شود و پیش از این چهار بار هم فیلتر شده است. مشخص نیست که واقعا چه کسانی و با چه هدفی سایت را هک می کنند، هر چند این بار از ظاهر امر چنین بر می آید که گروهی از هکرهای عرب این کار را انجام داده اند. به هر روی چنین اقدامی به هیچ وجه و با هیچ توجیهی پذیرفتنی نیست."
در آخرین بار که سایت هک شد یک سری از مطالب غیر اخلاقی و توهین آمیز نسبت به زنان در سایت درج شده بود و این بار می‌بینیم که هکرها تحت عنوان هکرهای شیعه این اقدام را انجام داده‌اند. بنی‌یعقوب همچنین از تلاش بخش فنی سایت برای حل این مشکل خبر داد.
گفتنی است سایت کانون زنان ایرانی یکی از سایت‌های فعال در جنبش زنان و کمپین یک میلیون امضا است که اخبار و مطالب مربوط به فعالیت های کمپین را پیگیرانه پوشش داده است.
در شناسنامه سایت کانون زنان ایرانی چنین آمده است: "نشريه اينترنتي كانون زنان ايراني مي‌كوشد هم از مطالبات زنان روشنفكر بگويد، هم از خواسته‌‌هاي ‌زنان معمولي. هم "از زنان‌در متن" بگويد، هم از "زنان در حاشيه". هم از "فعالان جنبش زنان"بگويد هم از "زنان در سايه". اين نشريه هم مطالب تحليلي دارد هم خبر و گزارش در حوزه زنان و مي‌كوشد تريبوني باشد براي انعكاس فعاليتهاي كوچك و بزرگ زنان. ما با این باور که زنان در طبقات مختف جامعه بویژه زنان در طبقات پايين جامعه ازنابرابري و تبعيض. قانوني رنج زیادی می برند، انعکاس مشکلات ناشی از این تبعیض‌ها را در باره زنان و مردان و همچنین فعالیت‌های جنبش زنان ایران را برای رفع این نابرابری‌ها در اولویت قرار داده ایم. تلاشی که در چند سال اخیر در کمپین یک میلیون امضا تبلور یافته است. ما علاوه بر انعکاس فعالیت‌های کمپین یک میلیون امضا، خود نیز با جمع آوری امضا در مسیر این حرکت مدنی و برابری خواه مشارکت داریم.
ما با اين اعتقاد كه اغلب مواقع زنان درشهرهايي به جز پايتخت مورد غفلت قرار گرفته‌اند، مي‌كوشيم كه نشريه‌مان محلي براي انعكاس فعاليت‌هاي زنان در همه ايران بويژه نقاط دور افتاده كشور باشد. ما براي دسترسي به اخبار فعاليت‌هاي زنان در سراسر ايران ازهمكاري داوطلبانه اعضاي تعدادي از تشكل هاي غيردولتي زنان در شهرهاي مختلف ايران ياري مي‌گيريم.
ما به صورت کاملا داوطلبانه کار می کنیم و از هیچ موسسه داخلی و خارجی کمک مالی دریافت نمی کنیم."

هیچ نظری موجود نیست: